onsdag 29 juli 2015

ESS och MAX IV i svindlande fart

Nä, svindlande var kanske att ta i men dagens utflykt var snabbt avklarad.

Vi gick hem till mormor i morse och därifrån åkte vi tillsammans med bussen till ESS. Jag tyckte att det skulle vara intressant att se var det ligger och hur det ser ut i dagsläget.

Det var inte så mycket att titta på. Mest en massa grushögar. Vädret var inte heller det bästa. När vi klev av bussen, började det regna. Det var tio minuter tills bussen skulle vända och köra tillbaka in till stan och det var fullt tillräckligt med tid för att vi skulle ha tittat klart på ESS-bygget.

Mitt i allt detta nya, moderna bygge (nåja, det ska så småningom bli något nytt och modernt) låg en gammal väderkvarn. Undrar just om den kommer att stå kvar, när allt är färdigt.

Vi fick i alla fall åka en ny busslinje idag, buss nr 20. På väg ut till ESS var det bara vi fyra på bussen. På vägen tillbaka kom det på ett par passagerare till på vägen in till centrum.

Hade vädret varit finare, hade det varit möjligt att gå från ESS till MAX IV. Idag fick jag nöja mig med att fotografera det senare genom bussfönstret.


Tillbaka inne i centrum passade jag på att handla lite på ICA. Under tiden tog mormor med sig barnen till stationen, så att Oskar fick sig en dos tåg. Det barnet älskar tåg ... och båtar och bussar ... och hundar, katter och dinosaurier ... och...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar