fredag 27 december 2013

Aldrig mer...

... popcorn och läsk på bio!

Det kändes som en god idé i foajén innan bion började. Efter ca 90 minuter i biosalongen blev det mycket uppenbart att det var en synnerligen dålig idé! Att sitta omgiven av folk i en fullsatt biosalong och desperat behöva gå på toaletten - det är en ren PLÅGA!!! En plåga som varade i mer än en timme. Filmen kändes oändligt lång. Sedan var det dessutom kö till toaletten. Jag vet inte vem som var mest tacksam, när det äntligen blev min tur, jag eller min blåsa.

Filmen då? Det var The Hobbit: The Desolation of Smaug. Det är svårt för mig att göra den rättvisa, eftersom jag under åtminstone halva filmen hade annat i tankarna (se ovan) men om jag gör ett försök att bortse från detta, så ... nja, det var inte den bästa film jag sett. Jag har svårt att förstå varför man har envisats med att göra tre filmer av The Hobbit, annat än för att tjäna pengar.

Jag är inte helt up-to-date vad gäller själva berättelsen men det verkar vara en massa med som inte finns med i boken. Den obligatoriska kärlekshistorien är med, så förutsägbart och tråkigt. Är Legolas verkligen med i boken...?

3D-effekterna är häftiga och bilden är knivskarp. Det är ett plus för filmupplevelsen även om jag blir lite trött i ögonen, innan de hinner vänja sig.

Om jag ska se den tredje Hobbit-filmen...? Det är tveksamt, i alla fall på bio.

Efter bion blev det middag på Inferno i Lund. Champinjonsoppa till förrätt och sedan fläskytterfilé med rödvinssås och potatisgratäng. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar