lördag 21 december 2013

Andetag

Från mitt sovrum hörs rogivande andetag. Barnen är tillbaka efter att ha sovit en natt hos sin pappa. Oskar somnade för snart tre timmar sedan medan jag läste om barnen i Bullerbyn. Gustav var uppe längre och han och jag tittade på slutet av Ronja Rövardotter tillsammans. För ungefär en timme sedan gick han och lade sig bredvid Oskar. Innan han somnade läste han i en Tom & Jerry-tidning.

Jag kan inte sluta förundras över Gustav och hans läsning. Det är så fantastiskt att följa en annan människas väg in i böckernas värld. Gustav läser i stort sett obehindrat Totte-böckerna. När vi går till biblioteket på måndag, ska jag be om tips om vad som kan vara lämpligt som nästa steg.

Nu väntar jag på att sista delen av säsong 4 av Downton Abbey ska börja. Medan jag väntar håller jag på att avsluta en bok, En orolig grav av Ellie Griffiths, samtidigt som jag med ett halvt öga tittar på Harry Potter and the Goblet of Fire.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar