söndag 1 december 2013

Julstök på Kulturen


Julstök på Kulturen verkar vara en populär tillställning. Köerna ringlade långa, när jag och min pappa kom till Kulturen vid 13-tiden, och de ringlade minst lika långa, när vi gick två timmar senare. Vi behövde inte stå i kö, eftersom vi hade köpt och betalat våra biljetter online.

Första söndagen i advent har varit en solig och blåsig dag. Vinden blev besvärlig och ganska oskön framåt eftermiddagen. Jag tyckte att det var svårt att hitta julstämningen. Jag trodde väl inte att jag skulle säga detta men lite snö hade gjort susen.

Jag måste ha varit på Kulturen tidigare. Jag kände igen mig där men blev också förvånad över hur stort området är. Det fanns hur många hus som helst att titta in i. Och därtill fanns en mängd med julmarknadsstånd. Mycket fint att titta på men det fick stanna vid det.

För pappa har det varit tradition att gå till Kulturen med en av mina kusiner. Jag hoppas att pappa och jag kan göra det till vår tradition nu. Nästa år måste Gustav följa med. Jag är övertygad om att han kommer att tycka att Kulturen är en spännande plats.

Innan vi gick hem, åt vi lunch på Kulturkrogen. Jag hann bara kasta en blick på menyn så visste jag vad jag skulle ha. Jag såg ordet AIOLI. Jag är som en målsökande robot, när det kommer till aioli. Det är så sanslöst gott att jag bara måste ha det om det finns att välja. Idag var det en chiliaioli (så god) och till den blev det en hamburgare med bacon, ost och fries. Mums!




1 kommentar: