måndag 30 december 2013

Skadegörelse...?

Igår kväll visslade det till i mobiltelefon och jag påmindes om att det var dags att besiktiga bilen klockan 11:10 idag. Det hade jag helt glömt bort - eller kanske förträngt med tanke på hur förhatlig denna årliga tilldragelse är.

Min bil fick nästan en OK-stämpel men bara nästan. Strålkastarna var, om jag förstod rätt, repiga vilket gör att de ger mycket dåligt ljus samt bländar mötande trafik. Det förklarar varför jag har tyckt att ljuset har varit uselt den senaste tiden.

Bredvid mig vid kassan på bilbesiktningen stod en man som hade en firma som bland annat polerar bilstrålkastarglas. Jag fick telefonnumret dit och så fort jag kom hem ringde jag och bokade en tid till sen eftermiddag.

Det tog cirka 45 minuter att få felet åtgärdat. Killen, som utförde uppgiften, sade att glasen varit mycket illa åtgångna och att de såg ut som om de hade utsatts för skadegörelse. Jag har mina misstankar om var det i så fall kan ha skett och kommer att vara uppmärksam på mina bilstrålkastarglas skick framöver.

När jag körde hem, var det helt otroligt vad mycket ljus det kom ur bilens strålkastare. Det var nästan så att jag blev bländad själv där bakom ratten.

1 kommentar:

  1. Gott nytt år! Nyårsaftonsstickning låter inte dumt alls, mycket bättre än smällare. :)

    SvaraRadera