måndag 9 december 2013

Frisören för...

... långhåriga kvinnor har öppnat i mitt badrum. Ägarna Gustav och Oskar går med själ och hjärta in i uppgiften att ta hand om mitt hår. Det borstas och "klipps", fluffas och fixas.

Gustav undrar om jag tycker om att gå till frisören och det gör jag. Han undrar då om jag vill jobba som frisör. Det vill jag INTE. Det tycker Gustav är konstigt och jag förklarar att jag inte vet hur man klipper hår.

- Det är lätt. Man kammar, och sprejar, kör med borrmaskinen en stund och sedan klipper man och kammar lite till.

Jag är glad att det inte var någon borrmaskin inblandad i dagens besök hos Frisören för långhåriga kvinnor. Det tog förresten slut när en av frisörerna lyckats snurra in hårborsten i mitt hår och den satt ordentligt fast.

3 kommentarer:

  1. Ja tänk om det vore så enkelt, då kanske man skulle byta branch eller i alla fall spara några kronor när det var dags att klippa sig eller barnen

    SvaraRadera
  2. jag gillar insikterna och självförtroendet hos den unge mannen

    SvaraRadera
  3. Oh, ajajajaj, hårborstar som sitter fast är inte att leka med! :)

    SvaraRadera