söndag 1 december 2013

Min tvättstuga

Söndagsförmiddagen har ägnats åt tvätt och åt att adventspynta lite. Med betoning på lite!

Jag har blivit mycket förtjust i min tvättstuga. Det är inte bara det faktum att det finns en mangel där som gör den utmärkt utan också att den är så effektiv. Jag ska snart upp och vika ihop den sista tvätten. På fyra timmar har jag tvättat, torkat, vikt och plockat undan sex maskiner tvätt. Den effektiviteten kan man inte klaga på!

Oskar kom ut i köket för en stund sedan och bedömde det arbete jag gjort därute. Köksbordet och diskbänken är städade. På köksbordet står en adventsljusstake. Det fick godkänt. Oskar konstaterade att jag hade röjt. Men så fick han syn på hyllan precis innanför dörren. Till mitt försvar måste jag säga att jag har plockat där också men Oskar var av uppfattningen att det inte var tillräckligt:

- Du måste städa, mamma! sade han och gick sedan tillbaka till sin pärlplatta i vardagsrummet.

Ja, jag ska fortsätta plocka i hyllan och få ordning på sakerna där. Men det får bli senare. Eftermiddagen ska jag tillbringa på Kulturen tillsammans med min pappa. Vi ska titta på julstöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar