lördag 14 december 2013

Julförberedelser

Det är lite si och så med julförberedelserna i år. Jag har köpt alla julklappar, så på den fronten är det lugnt. Julkort är det sämre bevänt med. Jag har letat i gömmorna och hittat högvis med kort jag skulle kunna använda men processen har avstannat där. Barnen har skrivit julkort till ett par av sina kompisar.

Jag har ett fint foto på barnen som skulle kunna göra sig bra som ett julkort men jag måste hitta ett ställe som kan göra kort så som jag vill ha dem. De senaste årens kort har varit för blanka för min smak. Julkort är det alldeles försent att beställa nu men nyårskort kanske skulle funka. Eller mitten-av-januari-kort...?

Förmiddagen har jag ägnat åt att handla. Jag hittade ÄNTLIGEN ett par nya skor! I augusti fick jag ett presentkort på Nilsons och jag har varit där vid ett par tillfällen men lämnat affären tomhänt. För någon månad sedan hittade jag ett par snygga, svarta kängor men de knarrade. Idag kom jag in i butiken och blicken föll direkt på en riktigt mörkt brun stövlett med hög klack. Inget annat kunde tävla med den och den fick följa med mig hem.

Jag köpte även en skjorta till Oskar. Den ska han ha på förskolans julfest på tisdag. Två Astrid Lindgren-filmer blev det också och de ska bli julklappar till barnen.

1 kommentar: