söndag 14 juli 2013

Dagens äventyr...

... att åka buss. Tänk att det kan vara så roligt och att det inte behövs mer för att en 6-åring och en 3,5-åring ska ha roligt.

Vi tog Skånetrafikens Skåneexpressen, en gul buss med nummer 6, till Lund C. Där bytte vi till stadstrafikens gröna 6:a och åkte ut till Linero, där mormor bor. På vägen pekade Oskar ut var han jobbar.

- Där jobbar jag, där jobbar jag, där jobbar inte jag, där jobbar jag...

- Hur många ställen jobbar du på Oskar? undrade jag.

- Tiotusen.

Jag försökte också förhöra mig om vad Oskar gör på de olika ställena men den informationen hade han inte alls lust att dela med sig av.

Hemma hos mormor åts det valnötsbröd och banan. Katterna fick också uppmärksamhet. Precis innan det var dags att gå till bussen, fick vi träffa J:s son och hans fina familj. När vi gick till bussen, insåg jag att Oskar hade glömt nallen han hade haft med sig. Det fanns inte tid att gå tillbaka och hämta den, så det fick bära eller brista.

Brast gjorde det, när vi precis hade satt oss på bussen. Den hade inte börjat köra än, när Oskar börja gråta. Jag frågade honom vad som hade hänt och han grät: - Na-a-a-a-a-llen! Jag försäkrade honom om att mormor skulle ta väl hand om den tills vi ses nästa gång.

Det är nog ingen fara på taket med saknaden efter den där nallen. Det är en fluffig historia, som jag har fått av maken och Oskar hittade den i morse i lådan i mitt sängbord. Det är alltså inte så att det här är en nalle som Oskar har en långvarig relation till. Och mycket riktigt lät han sig snabbt tröstas.

Nu är vi hemma igen och jag försöker förstå mig på hur man kan visa YouTube-filmer på TVn.

1 kommentar:

  1. Buss är ju spännande! :)

    Innanför marsipanlocket på tårtan fanns en hembakt tårtbotten, hallonsylt, jordgubbssylt, grädde, jordgubbar, banan och nektarin. Mums! :)

    SvaraRadera