onsdag 3 juli 2013

Dagens motion

Tänk, andra dagen i rad som jag är ute och rör på mig. Idag plockade jag fram cykeln och cyklade knappt 6 km på 20 minuter. Inget märkvärdigt men det huvudsakliga var att testa all teknik, som numera omgärdar motionerandet.

Jag hade med mig mobilen med RunKeeper och den är jag nästan helt vän med. Men bara nästan! Jag hade även plockat fram min Forerunner 405 med tillhörande pulsklocka. En sak är säker, vi är I-N-T-E vänner med varandra. Jag fick en smärre hjärnblödning, innan jag kom iväg på cykeln.

Väl hemma igen skulle jag ladda över informationen från klockan till datorn. Det har jag gjort förut, låt vara att det var något år sedan. Hjärnblödning nummer två kom nästan, när datorn talade om för mig att det inte fanns något i klockan som skulle laddas över.

Några djupa andetag och lite letande och så löste det sig också. Det visade sig att jag måste ladda ner lite nya saker till datorn. Sedan fungerade allting alldeles utmärkt och jag fick en massa fina diagram över min puls och hastighet. Kul!

I morgon bitti ska jag ut och gå/jogga 2,4 km och det ser jag på något konstigt sätt fram emot. Jag ska bara övertala min ben att det är en bra idé.

2 kommentarer:

  1. det kan bli den första matchen, innan du börjar själva motionspasset. men visst är det kul med dom där digitala uppmuntrarna!

    SvaraRadera
  2. Det låter avancerat med all teknik!
    Jag känner mig lite som Pettson ibland, åtminstone känns det som jag har ett litet gäng med busiga mucklor som ställer till ofog här hemma. :)

    SvaraRadera