måndag 1 juli 2013

Borta bra men hemma bäst

Det är roligt att ge sig ut på äventyr men det är också otroligt skönt att komma hem igen. Vi har varit norrut i helgen. Maken var på spinninginstruktörskurs i Eskilstuna och barnen och jag bekantade oss med ett par av Eskilstunas fantastiska muséer.

Det är ungefär 60 mil till Eskilstuna, så vi delade upp bilresan i två delar. I torsdags körde vi till Jönköping, där vi sov över hos svärmor. På fredagen tog vi oss till Eskilstuna. På hemvägen gjordes också ett övernattningsstopp i Jönköping och nu har vi varit hemma i några timmar. Och det är, som sagt, obeskrivligt härligt! Det mesta är uppackat och det första maskinen tvätt är precis färdig. Maken har klippt gräset och håller på med det sista på dagens middag.

Det jag saknade allra mest under resan var min hårborste. Jag kom på att jag hade glömt den efter cirka en timmes bilfärd i torsdags. Att säga att jag saknade den är att överdriva lite. Jag har flätat håret varje morgon och då behövs hårborsten inte nödvändigtvis även om den kan vara bra att ha. Jag är i alla fall glad att vi har återförenats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar