måndag 19 september 2011

Barn är utrustade med radar

Visst är det så? Det måste vara så! Varför skulle Oskar, som annars somnar klockan sju varje kväll, tvärvägra att somna just ikväll om det inte vore för att jag just ikväll är sanslöst trött och sömnig, eftersom jag inte sov mer än 4,5 timme i natt. Jag vill att han ska sova så att jag kan sova. Eller jag vill åtminstone kunna slappna av och slippa ha ögon i nacken för att upptäcka när någon klättrar på stolar som nästan tippar över när någon lutar sig mot ryggstödet ståendes, flyttar på stolar för att kunna leka med vatten i diskhon eller sätta på spisen, klättrar i bokhyllorna, sitter och balanserar på soffans armstöd, sliter ut varenda bok ur bokhyllorna, hämtar varenda sko ur garderoben i hallen... Ja, lite lugn och ro helt enkelt. Det vill jag ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar