torsdag 29 september 2011

Morr morr morr

Nu har det hänt igen. Jag kommer att få ännu en oönskad bok i brevlådan från bokklubben Gondol. (Det är förresten Bonniers litterära klubb. Vad betyder det? Är inte de övriga bokklubbarna knutna till Bonniers litterära?!?)

Det var igår som jag kände på mig att det var något jag hade glömt, att jag hade förträngt att jag fick en tidning från Gondol för ett tag sedan. Och mycket riktigt, så var det, och sista dagen för avbeställning av periodens utvalda bok var i söndags!

Igår twittrade Maria Wetterstrand (f d språkrör för Miljöpartiet) så här:
Just idag hatar jag lägenheter där dörren går i lås innan man hunnit kontrollera att nycklarna är med. Allt är dörrens fel!
Hade jag skrivit en liknande tweet så hade den avslutats med orden: Det är Gondols fel!

Så fort Snöängel av Anna-Karin Palm har kommit i brevlådan, ska, ska, SKA jag säga upp mitt medlemskap. Har jag tur så är den faktiskt läsvärd. Det var den senaste glömt-att-avbeställa-boken från Gondol, Måste du gå? Mitt liv med Harold Pinter av Antonia Fraser. Den kan jag rekommendera.

2 kommentarer:

  1. själv höll jag på att åka dit på Månadens ljudbok, till på köpet en av Camilla Läckberg(!), men sista dagen var inte 28/9, som det stod i medlemstidningen, utan 29/9, vilket angavs på hemsidan. hurra hurra hurra!

    SvaraRadera
  2. Läckberg har vi samma inställning till ... say no more...

    SvaraRadera