fredag 2 september 2011

Tittar på TV...


 ... gör jag väldigt sällan numera.

Just nu pågår friidrotts-VM, något som jag genom åren gärna har tittat på. Jag minns när Jonathan Edwards satte världsrekord i tresteg under VM i Göteborg 1995. Han var som en studsboll. Det såg så enkelt ut. Jag minns när Michael Johnson satte världsrekord på 200 m under OS 1996. Han bara rann ifrån sina medtävlare. Loppet gick mitt i natten svensk tid och jag hade satt klockan för att inte missa det. Årets friidrotts-VM har jag knappt sett något alls av. Då tyckte jag att det var roligt, ja nästan viktigt, att se de stora evenemangen. Sedan kom de stora svenska framgångarna under början av 2000-talet och mitt intresse för friidrott minskade knappast. Men i takt med att de svenska medaljhoppen har blivit färre och färre, har även mitt engagemang minskat.

I en tråd i forumet på Familjeliv.se diskuteras vilka TV-serier folk tittar på. När jag läste i den tråden, insåg jag att jag inte följer någon TV-serie. Inte en enda. Den senaste var nog Brothers & Sisters, som jag tyckte mycket om. Men den slutade jag att titta på sommaren 2008, då vi flyttade och inte längre hade Kanal 5. Någon gång då och då hittar jag den igen, repriserade avsnitt, omväxlande på Kanal 5 och Kanal 9. Men nu lyckas jag aldrig komma ihåg när och var. I perioder har jag tittat på The Amazing Race och Project Runway.

Rannsakar jag mig själv, kommer jag fram till att den kanal jag oftast tittar på i dagsläget är SVTs Barnkanalen. Tillsammans med barnen.

2 kommentarer:

  1. TV ? Vad är det ? Skämt å sido men jag känner att jag liksom inte orkar engagera mig i TVtittande längre - förmodligen mest beroende på vår lilla nattuggla, det blir liksom aldrig lugn o ro och att se ett program utan att bli "störd" finns liksom inte... då ägnar jag mig hellre åt annat där man kan pausa utan att missa något :-)

    SvaraRadera
  2. Det är så jag också känner. Jag orkar inte heller engagera mig och jag orkar hålla reda på när ett program/serie går.

    SvaraRadera