måndag 5 september 2011

September


September månad är spindelmånaden. Det säger jag till mig själv varje år. Och varje år visar spindlarna att jag har rätt. De finns plötsligt överallt. Det sitter stora spindlar utanför nästan alla våra fönster idag.

Utanför det lilla fönstret i badrummet på bottenvåningen har det suttit en stor spindel i flera veckor. Den har ett stort, vackert nät och på kvällarna avtecknas både spindel och nät riktigt läckert mot ljuset från solnedgången.

Det har blåst ordentligt de senaste dagarna och de "stackars" (jag har svårt att använda ordet stackars om spindlar) gungar ordentligt i vinden. Jag undrar om spindlar blir åksjuka...

Idag roade jag mig med att gå runt och fotografera spindlarna med min lilla, enkla kamera. Den maffigaste bilden fick jag faktiskt genom att ta fotot genom fönstret på altandörren i köket:


1 kommentar:

  1. Alla dessa spindlar.... *brrrr* Det blåste nå´t grymt även här när jag försökte föreviga en spindel igår men till slut gick det - hyfsat iallafall :)

    SvaraRadera