tisdag 13 september 2011

Katia, go away!

Det blåser, om möjligt, ännu mer än vanligt. Påskagänget i Dalby är ett blåshål utan dess like. Visst är jag som skåning van vid att det blåser men sedan jag flyttade hit, så har jag fått omvärdera termen "blåsigt".

I dagarna får vi ta del av resterna av den tropiska stormen Katia. Så det blåser, som sagt, mer än vanligt. Idag var det nära att Oskar blåste omkull, när vi gick till förskolan. I eftermiddag kommer vi att hålla oss inomhus. Med alla byggarbetsplatser som finns i grannskapet är risken stor att både det ena och det andra flyger omkring. Visserligen har byggföretagen blivit bättre på att säkra sitt byggmaterial efter en storm i vintras, då det flög omkring stora block av isolering över hela området. Men jag tar det säkra före det osäkra och håller barnen inomhus.

På tal om byggarbetsplats... Myresjöhus får upp det sista av sina hus idag. De har byggt en rad med tvåplansvillor och en rad med enplansvillor. Riktigt snygga hus är det. Och nu kommer alltså det sista på plats. Men det dröjer ännu innan de nya ägarna flyttar in.

1 kommentar:

  1. Håll i hatten skulle man kunna säga :-)
    Även här blåser det och jag undrar om dagens ridlektion kommer att bli av - blåst, hästar & barn brukar sällan vara en bra kombination

    SvaraRadera